RUSZA OGÓLNOPOLSKA ANKIETA NA TEMAT NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY

Jakie bariery napotykają pracownicy z niepełnosprawnością? Dlaczego pracodawcy boją się ich zatrudniać? Już niedługo obie grupy będą mogły skonfrontować swoje opinie na temat rynku pracy. Wszystko to dzięki rozpoczynającemu się właśnie badaniu „Pracodawca na TAK”, którego efektem będzie raport stanowiący kompendium wiedzy na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością. To kolejna odsłona projektu „TAKpełnosprawni” realizowanego przez Grupę Job (Upright Group). 
 
Widzimy wymierne efekty naszych wcześniejszych działań, dlatego postanowiliśmy jeszcze bardziej wyjść naprzeciw problemom pracodawców i osób z niepełnosprawnością – tak krótko tłumaczy motywację do zorganizowania ogólnopolskiego badania Katarzyna Rydzewska, Dyrektor Zarządzająca w Grupie Job  (Upright Group)Poprzez nasze działania chcemy nie tylko poznać i zaprezentować obawy pracodawców i potencjalnych pracowników. Przede wszystkim zależy nam na tym, by znaleźć kompleksowe rozwiązanie, które zachęci firmy do zatrudniania osób z niepełnosprawnością – dodaje.
 
Pracodawca na TAK
 
Badanie, które przeprowadza Grupa Job jest zbudowane z dwóch części. Pierwsza z nich skierowana jest do firm i dotyczy czynników, które z punktu widzenia pracodawcy mogą wpływać na zatrudnianie osób z niepełnosprawnością. Pytania pozwalają również poznać świadomość pracodawcy na temat współpracy z tą grupą pracowników.
 
Każdy przedsiębiorca, który weźmie udział w badaniu otrzyma raport z wynikami opracowanymi przez specjalistów w tej dziedzinie. – Dzięki temu firmy będą mogły przekonać się, w jakim stopniu są przygotowane na zatrudnianie pracowników z orzeczoną niepełnosprawnością – mówi Katarzyna Rydzewska
 
Bez barier
 
Druga część badania jest skierowana do osób z niepełnosprawnością. Jej głównym celem jest zbadanie sposobu w jaki postrzegają swoich pracodawców oraz jak funkcjonują w życiu zawodowym (np. jak wygląda ich współpraca z innymi pracownikami, na co zwracają szczególną uwagę podczas szukania pracy).
 
Osoby z niepełnosprawnością są głównym beneficjentem naszego projektu TAKpełnosprawni. Dlatego też chcemy przeprowadzić badanie o jak największym zasięgu, które pozwoli nam poznać rzeczywiste bariery z jakimi stykają się podczas poszukiwania pracy– mówi Katarzyna Rydzewska – Poprzez swoje ankiety chcielibyśmy też rozwiązać jeden z największych problemów współczesnego rynku pracy – ukrywanie przed pracodawcą informacji o posiadaniu orzeczenia o niepełnosprawności – dodaje.
 
Podwójne korzyści
 
Zakończenie badań zostanie zwieńczone wydaniem raportu, który będzie swoistym kompendium wiedzy na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością. Będzie to dopiero początek korzyści z analizowania rynku pracy osób z orzeczeniem. Zyskają tutaj dwie strony: zarówno pracodawcy, jak i pracobiorcy. Przedsiębiorstwa będą miały możliwość otrzymania bezpłatnych konsultacji z ekspertami projektu, zaś pracownicy – osoby z niepełnosprawnością, wpływu na złamanie stereotypu dotyczącego zatrudniania osób z orzeczeniem.  Poznanie opinii beneficjentów całej akcji, pozwoli na wyciągnięcie wniosków, zaproponowanie narzędzi i realną pomoc znaczącej grupie, jaką są osoby z niepełnosprawnością.
 
Patronat nad badaniem objęły takie instytucje, jak Fundacja Integracja, Polskie Forum HR oraz magazyn Personel i Zarządzanie. Patronem medialnym został portal odpowiedzialnybiznes.pl oraz niepelnosprawni.pl, a partnerem projektu Karta Różnorodności.
 
Formularz ankietowy dla przedsiębiorców znajduje się pod adresem http://pracodawcanatak-przedsiebiorca.badanie.net/, a dla osób z niepełnosprawnością http://pracodawcanatak-pracownik.badanie.net/.
 
O Upright Group
 
Upright Group to grupa powstała w 2012 roku, która oferuje działania z zakresu outsourcingu usług biznesowych. W jej skład wchodzi osiem poznańskich spółek: PMT Marketing System, Grupa Job, Branch Brothers, Inventory Solutions, S&P Partners, Ratium, RTM oraz Merchandising Team. Najstarsze firmy obecne są na rynku już od 16 lat. Grupa zatrudnia 300 stałych pracowników i współpracuje z około 8 tys. osób miesięcznie na terenie całego kraju. 
 
Upright Group zapewnia działania z zakresu projektowania standardów wizualnych placówek, tworzenia oraz obsługi tradycyjnych i cyfrowych systemów ekspozycji. Świadczy usługi merchandisingu, digital i visual merchandisingu, promocji, konsultingu, dba o skuteczne wykorzystywanie powierzchni sprzedażowej, a także właściwe eksponowanie produktów i budowę efektywnej komunikacji z klientami sieci bezpośrednio w punkcie sprzedaży. Oferuje również usługi inwentaryzacji sieci, magazynów oraz środków trwałych z zastosowaniem oprogramowania każdorazowo dostosowywanego do systemowych potrzeb klienta. W obszarze HR Upright Group  realizuje działania z zakresu elastycznych form zatrudnienia, rozwiązań HR dla biznesu oraz szkoleń i rozwoju. 
 
W portfolio klientów Upright Group znajdują się m.in. BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Colgate-Palmolive Poland, Hipermarket/Supermarket Tesco Polska, Nestle Polska, Nivea Polska, PKO Bank Polski.
 
 

Serwis internetowy Diversity Index używa cookies i podobnych technologii. Więcej informacji w Polityka cookies

^ Wróć na górę